måndag 25 mars 2013

Fiber och TV

Bitarna faller på plats... Fick äntligen tag på min kontakt på SEVAB också, han hade varit på semester en vecka och hans stand-in var inte en person med särskilt mycket pondus. Först skulle de komma och dra in fibern på onsdag men efter lite vädjande från min sida gick de med på att lösa det i morgon bitti. Som tur är har vi en suverän elektriker som lovade att ta emot dem på plats. Sedan pratade jag med internetleverantören som lovade att lägga in en order i morgon så vi kommer att ha internet över påsk. Förhoppningsvis även en trådlös lösning men det är avhängigt postgången.

Dessutom fanns det en uthämtningsavi från TV-leverantören i brevlådan idag så vi kommer dessutom ha TV över påsk. Såg att United lirar på påskafton så då ska jag vara bänkad. Det positiva var att leverantören var väldigt flexibel och löste detta redan innan allt annat var på plats. Imponerande!

Sen har vi även levererat ett larm till huset så det känns bra.

Under eftermiddagen hann vi även sätta upp ett gäng garderober så nu kan vi stuva på fredag när flyttlasset går.

2 kommentarer:

  1. Hej,vilket fint hus ni byggt! Jag hittade er sida för ett tag sen och har följt er sista bit. Hoppas det känns bra i nya huset...Nu tänkte jag höra om ni skulle vilja dela med er av era erfarenheter av a-hus? Jag och min man bor utanför Mariefred och vi har hittat en tomt och håller nu på att välja hus och leverantör. Vi vore tacksamma om vi kunde få ställa er någrafrågor, om det går bra så kan ni mejla mig på marper79@gmail.com. Hälsningar, Maria

    SvaraRadera
  2. Vad valde ni för bredbands- och TV-lösning? Kör ni även TV via bredband/fiber? Vilken leverantör, och är ni nöjda?
    Mvh, Grannarna

    SvaraRadera